sunnuntai 29. marraskuuta 2015

Kuka pakkaa ja mitä pakataan?

Meistä toinen on varsin järjestelmällinen, työpöytä on ojennuksessa ja vaatteet löytävät tiensä pyykkikoriin välittömästi ja niin edelleen. Ja sitten olen minä. Kaivauduin juuri työpöydälläni olevan paperivuoren alle etsimään valokatkaisijaa pöytälamppuun. Olo oli hieman kuin Indiana Jonesilla, joka on suorittamassa arkeologisia kaivauksia.

Elafonissi 


Ei liene yllätys, että matkoillakin minun vaatteeni ovat vähitellen hujan hajan ympäri hotellihuonetta ja mieheni vaatteet siististi vaatepuilla kaapissa. Toki yritän minimoida tätä sotkuisuuttani ottamalla mukaan mahdollisimman vähän vaatteita. Yleensä kahden viikon matkalle pakkaan mukaan 3-5 t-paitaa, parit sortsit ja 4-5 mekkoa sekä tietenkin alusvaatteet ja sukat.

Herra L sen sijaan pakkaa mukaan paljon vaatteita. Nykyään pakkauslistassa hänen paitojensa kohdalla lukee paidat x  koska niitä on niin runsaasti mukana. Yleensä niitä tulee kotiin ainakin kaksi täysin käyttämättöminä ja sen lisäksi vielä matkalta ostetut paidat. Meillä kun on molemmilla heikkoutemme: minä ostan mekkoja ja herra L ostaa paitoja.

Varmasti aika tuttu näky Kreikan -matkaajille.


Niin, pakkauslista. Hämmästyttävää kyllä, vaikka olen todella epäjärjestelmällinen ja enemmän sotkun kuin siivon kannalla, olen luonut Excelillä pakkauslistat. Olen tallentanut ne Lomat -kansioon ja sieltä ne on helppo hakea käyttöön. Pakkauslistoja löytyy erilaisia riippuen lomakohteesta ja siitä, majoitummeko hotellissa, jossa on aamupala vai huoneistohotellissa, jossa kokkaamme itse.

Kuvakaappaus omista tiedostoistani.


Nykyään vastaavia pakkauslistoja saa helposti kustomoitua itselleen myös netissä. The Universal Packing List pääsee kokeiluun, kun pakkaamme parin viikon kuluttua laukut Lanzarotelle, mutta seuraavalle risteilylle kokeilen ehdottomasti PackingListOnlinea, jossa matkustusvaihtoehdoksi voi valita risteilyn.

Aasi kahvilassa. Ainoastaan Kreikassa.


Täytynee hieman tarkentaa äskeistä kappaletta. Minä en siis pakkaa, vaan tuon mukaan otettavat vaatteeni ynnä muut henkilökohtaiset tavarat laukkujen viereen, josta herra L pakkaa ne säntillisesti mukaan. Tosin tämä tarkoittaa sitä, että ensimmäiset pari tuntia matkasta kuluu aina siihen, kun kyselen, että tulihan se ja se mukaan. Onneksi mieheni on varsin kärsivällinen.

Samoin kotiin lähdön koittaessa minä istun yleensä sohvalla ja luen, kun mieheni pakkaa. Olemme todenneet, että pakkaaminen sujuu joutuisammin näin. Ainoa asia, josta minä pidän huolen, on se, että mieheni viinilasi ei tyhjene ennen kuin laukut on pakattu.

Auringonlasku Agii Apostoliissa

Kuvitukseksi valikoitui kuvat Kreetan -matkaltamme kesällä 2012. Tuolloin vietimme viikon Agii Apostoliissa äitini ja hänen miehensä kanssa. Kreetasta ja erityisesti Agii Apostoliista on tulossa jossain vaiheessa ihan oma blogitekstikin...


Miten teillä, kuka pakkaa laukut? Käytättekö pakkauslistoja?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä kommenttisi tai terveiset...